+36 20 595 3233 [email protected]

Kaiser Eszter

Senior tréner-tanácsadó, az AGORA Intézet alapító ügyvezetője

Eszter több, mint 20 éves képzési tapasztalattal rendelkezik. Foglalkozott komplex szervezetfejlesztési folyamatokkal önkormányzatoknál, számos jól működő stratégiát alkotott foglalkoztatási paktumoknál. Pontosan ismeri a kötött rendszereket, ezért a nehezebben mozduló multiknál és a közigazgatási területen is egyaránt hatékonyan fordítja tudását haszonná. Tudja, milyen nehézségek akadályozhatják a KKV-k növekedését, hogyan érdemes fejleszteni az embereket, miképp lehet időben felismerni a végzetes hibákat.

Diplomamunkáját az ELTE-n uniós témából írta. A Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökségnél 8 évig dolgozott. Részt vett határon átnyúló projektekben Magyarország EU-s csatlakozása előtt, 2004 után pedig a regionális fejlesztési programokban a pályázatok kiírói oldaláról is megismerte az uniós források világát. Az ELTE Savaria Egyetemi Központ nemzetközi tanulmányok szakán oktatott regionális marketinget, valamint több mint 100 jegyzőt, polgármestert képzett uniós ismeretekre és területfejlesztésre.

Mitől sikeres Eszter szerint egy pályázat? Hogyan lehet hatékonyan reagálni a változó körülményekre?

„A pályázatokkal kapcsolatban még ma is rengeteg a hiedelem, a negatív előítélet. Sokan elérhetetlen, bonyolult eszköznek tartják, holott csupán arról van szó, hogy sajátos a nyelvezete, a megértése valójában gyorsan elsajátítható. Mindenkinek van egy első projektje – ismerjük a kezdeti bizonytalanságot, így abban is hatékonyan tudunk segíteni, hogy ügyfeleink sikeresen tegyék meg az indulás bizonytalan lépéseit.

Meggyőződésem, hogy a mai forráshiányos környezetben minden lehetőséget meg kell ragadni. A képzésekre fordítható EU-s források nemcsak az oktatás díját fedezik, hanem a kieső munkaidőre is elszámolható támogatást adnak – ez nagy előny egy piaci alapon vásárolt tréninghez képest.

Tudjuk, hogy a szaktudás helyett a készség lett a termelési hatékonyságot leginkább befolyásoló jellemző. A folyamatosan változó körülmények miatt olyan munkavállalókra van szükség, akik – iparágtól függetlenül – rugalmasak, alkalmazkodók és képesek az új kompetenciák gyors elsajátítására. A külvilág negatív hatásaira nekünk tanácsadóknak is reagálnunk kell: egyre fontosabb szerep jut a felkészülésre, diagnosztikára és a valós on the job implementálásra. Nagyon helyesen nem fizeti meg a piac, hogy a munkatársak csak jól érezzék magukat a tréningen, ahogy azt sem, hogy értékes perceket töltsünk különféle tesztek kitöltésével.  Az AGORA ezekre a kihívásokra is olyan blended learning módszereket fejlesztett ki, melyek egyértelműen visszamérhetők. Például online gamifikált készségfejlesztő programunk, az I Land arra ösztönzi a felhasználót, hogy a fejlesztés szokássá váljon. Jutalmaz a szoftver, ha visszatérnek hozzá, vagyis addiktív, így a résztvevő alig várja, hogy folytathassa a játékot, és elvégezze a teljes online programot. A tréningre már felkészülten érkezik, hiszen a tudásátadás megtörtént, a teszteket kitöltötte, amikor pedig személyesen találkozunk a viselkedésváltozásra, a készségek valódi fejlesztésére tudunk koncentrálni.

Mi nem tréningeket adunk el, hanem valódi változást viszünk a szervezetek életébe. Ez nem könnyű, hiszen az ember csak éppen annyit hajlandó változni, amivel egy kicsivel jobb lesz, az igazi önmunka sokszor keservesen nehéz. De ahogy az emberek életében is a nemcsak a felszínt kapargató változtatgatások, hanem a valódi fejlődések hoznak eredményt, ugyanezt gondoljuk a vállalatokról is.”

 

kaiser_eszter

Minden jog fenntartva. © 2022 AGORA Oktatási Intézet Kft.