Tárgyalástechnika

Képzéseink AGORA Audits Eseménynaptár

Kinek ajánljuk: olyan munkatársaknak, akiknek rendszeresen kell tárgyalásokon részt vennie – legyen az versenytárgyalás, vagy a lehetséges együttműködésre irányuló megbeszélés partnereivel.
A program eredményeképpen: a résztvevők képesek lesznek eredményes, mindegyik fél számára sikeresnek mondható tárgyalások megtervezésére, lebonyolítására és lezárására.

A tárgyalás olyan, tág értelemben vett kommunikációs helyzet, ahol a felek érdekeket képviselnek, rendelkeznek bizonyos mozgástérrel és általában érdekeltek valamilyen megegyezés létrejöttében. Speciális kommunikációs helyzetről van szó, hiszen viszonylag rövid idő alatt kell kialakítanunk önmagunkkal szemben a bizalmat, majd meggyőzni a másik a felet, lehetőség szerint mindezt úgy, hogy mindkét tárgyalópartner elégedetten fogjon kezet a megbeszélés végén.  A tréningek célja, hogy a résztvevők váljanak alkalmassá arra, hogy eredményes tárgyalásokat folytassanak.
Programunk során a résztvevők betekintést nyernek a tárgyalás pszichológiájába: megismerkednek a különböző tárgyalási stílusokkal, valamint a tárgyalási helyzetekre jellemző interperszonális és kommunikációs szabályszerűségekkel. Megismerkednek az üzleti tárgyalás általános alapjaival: az üzleti tárgyalás menetével és fontos lépéseivel. A tárgyalások előkészítésének témája kapcsán foglalkozunk a kapcsolatfelvétel és helyes kapcsolattartás lépéseivel és módjaival, a tárgyalópartnerek megismerésének fontosságával; az igényfelméréssel és ennek kapcsán a kérdezéstechnikával. A célok kitűzésének lehetséges módjai mellett hangsúlyt kap a tárgyalópartnerek céljainak és várható reakcióinak feltérképezése is.
A tárgyalási ciklus lépéseit követve vesszük végig a sikeres tárgyalási stratégia elemeit és eszközeit: a helyes taktikai lépéseket; az érvelés és alku, az engedmények és ellentételezések szabályait; a fordulópontok és veszélyek felismerését; az ellenvetések, kritikus tárgyalási helyzetek és harci taktikák eredményes orvoslását; a csoportos tárgyalási helyzetek helyes kezelését.