Stresszkezelés

Képzéseink AGORA Audits Eseménynaptár

Kinek ajánljuk: A stressz a közvélekedéssel ellentétben tömegesen nem a menedzsereket sújtja, nagy viszont a felelősségük abban, hogy milyen munkahelyi viszonyokat teremtenek, mennyire stresszesek a mindennapok a velük együtt dolgozóknak. Éppen ezért minden munkatársnak ajánljuk.
A program eredményeképp: A programot úgy állítottuk össze, hogy valamennyi munkatárs számára hasznos és izgalmas ismereteket nyújtson, miközben önismereti szintjük nő és az érintett területeken kimutatható a készségeik fejlődnek. A pozitív változások hatása nemcsak az egyének, hanem az egész szervezet szintjén megnyilvánul, hiszen a hatékonyabb munkavégzés, a kevésbé stressz-terhes légkör kedvezően befolyásolja a partnerekkel és a kollégákkal való kapcsolatot is.

Miért célszerű a szervezeteknek lépéseket tenni a stressz kezelése, a stressz eredetű betegségek megelőzése, a burnout (kiégés) szindróma elkerülése érdekében? Egyrészt etikai okokból: a munkahelyi stressz ártalmak komolyan negatívan befolyásolják a munkavállalók életminőségét, ezért a munkaadónak felelőssége megtenni mindent, hogy kontrollálja ezt a kockázatot. De vannak a munkáltatónak jogi kötelezettségei is: hiszen be kell tartaniuk az Egészségvédelem és Biztonság a munkahelyen törvény rendelkezéseit (1999). A munkáltató szemszögéből talán a pénzügyi, gazdasági megfontolások a legmeggyőzőbbek: 1995-ben 6.5 millió munkanap veszett el a stressz eredetű betegségek miatt (Angliában – 16 nap/fő). Brit tudósok kutatásai nélkül is belátható, hogy a mentálisan egészséges, elégedett, pozitív gondolkodású munkavállalók a cég sikerének zálogai. Aki programunk mellet dönt, az megismeri a stressz újraértelmezett fogalmát és folyamatát; megtapasztalja, hogy milyen gondolatok, érzések kapcsolódnak a stresszhez; ez hogyan befolyásolja a hozzá való viszonyunkat; továbbá lehetősége van felmérni saját stressz szintjét. Programunk megmutatja, hogyan lehet az önismeret fejlesztésére alapozva növelni a kommunikáció hatékonyságát, a helyzetnek megfelelő módon eljárni konfliktus- szituációkban és csökkenteni a káros stresszhatásokat. A résztvevő beazonosítja és tudatos szintre emeli saját stressz-okozóit és a megrázkódtatásokra adott saját fizikai és pszichikai reakcióit, megismeri a problémaközpontú és az érzelemközpontú megküzdési stratégiákat, beazonosítja az egyéni megküzdési stratégiákat, és visszajelzést kap a hatékony és a kevésbé hatékony megküzdési technikáiról, s nem utolsó sorban megtanulja, hogyan is lehet „zsilipelni” az érzelmeit.